​Okergeel - Shiatsupraktijk - Yoga

Okergeel Yoga

Yoga in kleine groep

 

Bij Okergeel kan je yogasessies in kleine groep volgen! Er is maar plaats voor 5 matjes. Dat maakt het gezellig en geeft veel ruimte voor een persoonlijke aanpak. Er is geen voorkennis of flexibiliteit vereist. Ik pas de oefeningen aan aan ieders mogelijkheden. 

Bij de yin yang yoga wisselen we eenvoudige oefeningen uit de yin yoga (vooral zittende en liggende houdingen met ontspannen spieren) af met yangere houdingen (waarbij we onze spieren gebruiken) om kracht en stevigheid op te bouwen. We volgen hierbij de seizoenen: in de lente en de zomer doen we wat meer yange oefeningen, in de herfst en de winter wordt het yin-aandeel groter.

Bij de yin yogalessen richten we ons volledig op de yinne houdingen en meridiaanstrekkingen. We blijven lang in elke houding en werken zo in op onze fascia en geven ruimte aan onze gewrichten. 

Alle lessen zijn gericht op het verbeteren en harmoniseren van onze vitaliteit en energiedoorstroming, op het opbouwen van lichaamsbewustzijn en het bewust leren loslaten van spanning. We eindigen ook elke les met een relaxatie.

Groepslessen praktisch

Je kan op elk moment inschrijven voor een yogareeks indien er plaats is.

Je kan ook eerst een proefles volgen om te zien of deze yoga bij je past.

Buiten een proefles, zijn losse lessen helaas niet mogelijk. Het is fijn om

met een vast groepje te werken, zo leer je elkaar ook wat kennen.

Daarnaast zal je ook meer effect ondervinden wanneer je regelmatig yoga beoefent.

Er is geen yogales tijdens schoolvakanties en feestdagen.

Inschrijven kan via het contactformulier, telefonisch of via mail!  Klik hier

Vergeet niet te vermelden voor welke ochtend- of avondreeks je graag wil inschrijven.

Prijs voor de groepslessen

Een yogales/proefles kost 10 euro.

Indien je na een proefles graag inschrijft, bereken ik de prijs steeds op basis van

het aantal resterende lessen van die reeks.

Yogasessies vanaf 1 september 2020

Vanaf 1 september starten de yogalessen in groep terug op. Indien nieuwe coronamaatregelen yoga beoefenen in groep onmogelijk maken, zal ik voor videolessen zorgen.

- dinsdagavond van 19u00 tot 20u15  YIN YANG YOGA  Volzet!

- dinsdagavond van 20u30 tot 21u45  YIN YANG YOGA. Volzet!

- woensdagochtend van 9u00 tot 10u15  YIN YANG YOGA

- woensdagavond van 20u00 tot 21u15  YIN YOGA

De lessen starten in de week van 1 september tot en met de week van 14 december.

Geen les in de week van 3 en 10 november. 14 lessen voor 140 euro.

Meer uitleg over Yin yoga

Anders dan andere vormen van yoga, doen we deze yoga met ontspannen spieren.

Het zijn dan ook vooral zittende en liggende houdingen laag bij de grond. Door de Yin

Yoga houdingen lang aan te houden, krijgen we de kans om onze spieren beetje bij

beetje te ontspannen en kunnen we inwerken op onze gewrichten en onze fascia,

het bindweefsel in het lichaam waar veel spanning wordt vastgehouden. 

Yin yoga zorgt voor een betere vochthuishouding en verhoogt de soepelheid van fascia

en gewrichten waardoor de chi of levenskracht beter kan stromen. Lang opgeslagen

spanningen kunnen stilaan losgelaten worden waardoor pijnklachten verbeteren en we

ons fitter en beweeglijker voelen. We leren bewust onze spieren te ontspannen en leren

zo ons lichaam beter aan te voelen. Door het lichaamsbewustzijn te vergroten, kunnen

we overmatige stress, verkeerde houdingen en spanningen ook beter aanvoelen,

waardoor we in het dagelijkse leven sneller kunnen ingrijpen.

Elke houding is een uitnodiging om naar binnen te keren, een kans tot een korte

meditatie. Onze ademhaling helpt ons daarbij. Zo geven we ons lichaam steeds

opnieuw het signaal dat alles in orde is, kan ons zenuwstelsel tot rust komen en

kunnen we, zelfs in de rekking, een diepe ontspanning ervaren.

 

Meer uitleg over Yang yoga

Bij yange yogahoudingen gebruiken we onze spieren. Deze houdingen brengen ons in onze kracht, verstevigen onze hara (ons buikcentrum) zodat we sterker en stabieler in het leven staan en goed in contact kunnen komen met onze kern, met wie we zijn. Ze zorgen voor een stevige basis, een fundament van waaruit bewegen in de wereld rondom ons makkelijker wordt.

We werken vooral aan het versterken van buik- en rugspieren om zo een stevigere 'core' op te bouwen. Om spieren te versterken is herhaling en ritme belangrijk. Het is niet nodig om spieren volledig op te spannen om ze te versterken. Ook met zachte oefeningen bereiken we dit doel. Het vraagt soms wel wat uithouding en doorzettingsvermogen. Sterke rompspieren zijn ook belangrijk voor een mooie rechte houding en om rugklachten te vermijden of te verbeteren.

Individuele yogasessies en assisted yin

Je kan ook een afspraak maken voor een individuele yogasessie. Ik laat je kennis maken met yin yoga door je in een aantal yogahoudingen te brengen en ik ondersteun je hierbij zodat je zelf heerlijk kan ontspannen. Dit heet 'assisted yin'.

Daarnaast is het ook mogelijk om een oefenreeks samen te stellen om thuis mee aan de slag te gaan. We zoeken een aantal yogahoudingen op jouw maat en ik maak van elke houding een foto die ik je doorstuur.

Je kan een individuele yogasessie (met oefeningen op maat voor thuis) of enkel een assisted yin yogasessie ook online boeken!

​© Okergeel - Shiatsu & Yoga

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now